U vjeri je smisao života

Hvala Allahu gospodaru svjetova Milostivom, Samilosnom. Vladaru Sudnjeg dana. Donosimo salavat i selam na Poslanika Muhammeda a.s., njegovu časnu porodicu, ashabe, čestite ljude i nas prisutne.
Svjedočimo da nema boga osim Allaha, Jednog i Jedinog, i svjedočimo da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik. Gospodaru, čuvaj nam šehadet i znanje u našim srcima, počasti nas da ga svjedočimo svojim životima i sa njima uđemo u Džennet.

Poštovana braćo i sestre,

Milostivi Allah iz neživog izvodi živo i iz živog vraća u neživo. Život znači kretanje, promjenu i dinamiku. Čovjekov život nalikuje rijeci koja teče od izvora do ušća poprimajući različite boje i mijenjajući stanje zbog promjena koje je zadese na njenom toku. Kako su filozofi znali kazati da se dva puta u istu vodu ne može stati, tako život svakog Božijeg stvorenja predstavlja neponovljivu Božiju kreaciju. Na putu od izvora do ušća, poput rijeke mijenjat će boje, stanja i raspoloženja koja mogu biti odraz doživljenih   promjena, većim dijelom potaknuta dešavanjem vanjskog svijeta. Čovjekove promjene zahvataju različitim intenzitetom i u različitom životnom dobu. Period odrastanja i razvoja podrazumijeva da najveće promjene doživljava u periodu adolescencije, prelaska iz djetinjstva u odraslu dob. U tom periodu još nedovršene i cjelovite ličnosti otvaraju se brojna pitanja i svaki odgovor na upit posmatra se sa propitivanjem, sumnjama, krizama, poređenjem ali i gradi pozicija u društvu i izgrađuje vlastiti identitet.

Treba znati da je sve na ovom svijetu Božija blagodat i univerzalno dobro, vrijednost. Svaki posao ili izgovorena riječ predstavlja vrijednost koju čovjek procjenjuje i ocjenjuje. Vjernici znaju da je sve od našeg Gospodara, a ono što je od njega je uvijek dobro, jer je Allah dobar. Ljudi su ti koji Božije dobro upotrijebe za korisno ili beskorisno. Učimo da je čovjek biće sazdano od duše i tijela i da samo u kompaktnom spoju dva elementa čine život. Nije moguće posmatrati živog insana bez jednog od tih sastavnih dijelova. Kao što rijeku nije moguće posmatrati bez vode. Zato kažemo da je suština rijeke voda koja ispunjava korito. Suština čovjeka je vjera, bez koje korito života biva suho i gubi sebe. Iz tog razloga ne nalazimo nijedan narod da nije imao nikakve vjere. Čovjek bez vjere je izgubio svoju suštinu. Bog je dobro i Svoju dobrotu daje kroz objavu, da uputi ljudsko biće kako dobro da upotrijebi u dobro. Gospodar voli svoja stvorenja i zato pored dobra kojeg je dao, daje i uputstvo kako dobro da upotrijebiti u vrijednost, opću i vlastitu  dobrobit. Tokom života, baš kao rijeka nailazit će bujice, sumnje i kolebanja, krize i iskušenja, kao vid provjere spremnosti bedema i korita koji čuvanju  tok života. Insan zbog neznanja, nekada nedovoljno motiviran, zanemari suštinu svoga postojanja, pa mu život izgubi smisao. Često kažemo da živimo u vjeri ili sa vjerom. Život u vjeri označavamo život, omeđen islamskim šartima. Granice počesto prelazimo ali se i vraćamo unutar njih. Život sa vjerom značilo bi kao dva odvojena segmenta. Jedan je vjera koja ima svoj put a drugi je čovjek koji je izvan tog. Treba znati da nije moguće da čovjek živi a izvan njega njegova duša da ima svoj život. Zato nam Milostivi gospodar Uputom razrješava sve sumnje i dileme o našoj biti i suštini. Kako je sve na ovom svijetu dato čovjeku na korištenje, i Objava je zbog čovjeka. Posuda vizuelno može biti jednostavna ili ukrašena. Ukrašena opčinjava posmatrača svojom ljepotom, ali suština posude nije zadiviti posmatrača već  čuvati sadržaj koji je u njoj. Dunjaluk je posuda koja je ukrašena raznim ukrasima i koja opčinjava posmatrača ljepotom raznovrsnosti ukrasa, a unutar te posude je čovjek, najskladinije Božije stvorenje kog ta šarolikost čuva i njeguje. U toj raznovrsnosti i mnoštvu može se razaznati Božija jednoća koja ljubav prema stvorenom pokazuje. Razlog nemogućnosti spoznaje Gospodara može biti sumnja uzrokovana deklarativnom prihvatanju imanskih šarti, kolebljivim srcem ili intelektualnoj nezrelosti. Intelektualna nezrelost vodi u podjele kako Uzvišeni Allah dž.š. u Kur’anu a.š., kaže:


فَتَقَطَّعُوٓاْ أَمۡرَهُم بَيۡنَهُمۡ زُبُرٗاۖ كُلُّ حِزۡبِۭ بِمَا لَدَيۡهِمۡ فَرِحُونَ

A oni su se u pitanjima vjere svoje podijelili na skupine, svaka stranka radosna onim što ispovijeda,

(El mu’minun- 53)

 Sumnja može biti korisna da ide u susret rješavanja dileme pokreće potrebu njenog otklanjanja, sumnja sa ciljem smirivanja srca i pojačavanja uvjerenja a može biti i sumnja u samoga sebe i svoju poziciju. Najlakše je ostati u mjestu i ne činiti ništa i čekati da neko drugi odagna ili riješi dilemu. Zato vjera uči da je u kretanju bereket. Vjernik ide u susret rješenju dileme i poduzima korake za njeno otklanjanje. Sumnjali su i poslanici, poput Ibrahim a.s., kako Bog oživljava mrtve, ali sa ciljem da učvrsti vjerovanje. Sumnja u ispravnost postupaka i vjere kao rezultat vlastitog propitivanja vjere i duhovne pozicije. Sumnja je karakteristika ljudi jer su oni razumska bića a izvor nalazi se u mislima i intelektu. Nije ni čudo što Uzvišeni Allah dž.š., u Kur’anu a.š., na više mjesta obraća se onima razumom obdarenim.

Uzvišeni Allah u Kur’anu a.š., kaže:

وَمَا تَفۡعَلُواْ مِنۡ خَيۡرٖ يَعۡلَمۡهُ ٱللَّهُۗ وَتَزَوَّدُواْ فَإِنَّ خَيۡرَ ٱلزَّادِ ٱلتَّقۡوَىٰۖ وَٱتَّقُونِ يَٰٓأُوْلِي ٱلۡأَلۡبَٰبِ

„A za dobro koje učinite Allah zna. I onim, što vam je potrebno za put, snabdijte se. A najbolja opskrba je bogobojaznost. I Mene se bojte, o razumom obdareni!“ 

                                                                                                             (El-bekare-197)                 

Objava poziva čovjeka na proučavanje Allahovih znakova, učenje i poučavanje kao najbolji put uspješnosti i jačanje intelektualnih sposobnosti. Zadovoljstvo je kazati da je Medresa „Reis Ibrahim-ef. Maglajlić“ ove školske godine upisala još jedan razred učenica i učenika, koji  svojim boravkom oplemenjuju ovaj prostor, uče o vjeri, razvijaju svoje intelektualne sposobnosti, vještine i umijeća. Izvode vjerske programe. Uvjereni da će to pridonijeti jačanju duhovnosti i odagnati sumnje, a ukupnom ambijentu  davati posebnu dimenziju i smisao.

Molimo Svevišnjeg Allaha da budemo od onih koji žure za Njegovim oprostom i uzdaju se Njegovoj Milosti. Uzvišeni Allahu obraduj nas u ovim danima, osvijetli naše duše nurom vjere, ispuni naša srca imanom. Naša dobra djela ukabuli i učini nas postojane, čvrste i stabilne.

Amin!